Yapılan araştırmalarda, gebelik döneminde kafein tüketiminin bebeğin beyin gelişimini olumsuz etkileyebileceği görülmüştü. Independent’te yer alan habere göre, uluslararası bir araştırma ekibi, kafein tüketimiyle dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) arasındaki ilişkiyi inceledi. Psychological Medicine adlı hakemli dergide yayımlanan çalışma kapsamında 58 bin 694 anne-çocuk çiftinin verisi analiz edildi. Veriler ilk başta gebelikte kahve içmekle DEHB arasında güçlü bir bağlantı kursa da sigara ve alkol kullanımı gibi yaşam tarzı faktörlerini hesaba katınca durum değişti. Bilim insanları hamilelikte kahve tüketimiyle çocukta DEHB görülmesi arasında güçlü bir neden sonuç ilişki bulamadı. Uzmanlar, bulguların hamilelikte kafein tüketiminin tamamen zararsız olduğunu göstermediğinin altını çiziyor.
Haber Kaynak : SABAH.COM.TR
“Yayınlanan tüm haber ve diğer içerikler ile ilgili olarak yasal bildirimlerinizi bize iletişim sayfası üzerinden iletiniz. En kısa süre içerisinde bildirimlerinize geri dönüş sağlanılacaktır.”
GÜNDEM
12 Haziran 2026SPOR
12 Haziran 2026GÜNDEM
12 Haziran 2026SPOR
12 Haziran 2026SPOR
12 Haziran 2026GÜNDEM
12 Haziran 2026GÜNDEM
12 Haziran 2026
1
Doğru emzirme yöntemleri nelerdir, sütün yettiği nasıl anlaşılır?
1960 kez okundu
2
Taylor Swift yeni albüm planları için düğmeye bastığını sosyal medyadan duyurdu!
1499 kez okundu
3
Arda Turan’dan sonra onlar da tescillendi… Mauro Icardi ve China Suarez’in oturduğu bank tarih oldu!
1382 kez okundu
4
Bu kış kombinlere doyacağınız onlarca model ve onlarca detay.
1367 kez okundu
5
Takı ve makyaj uyumuna trend örnekleri sizler için derledik.
1339 kez okundu